יום ראשון, 27 בספטמבר 2015

שירותי חירום וטרינריים

חיות המחמד שלנו, בדיוק כמונו בני האדם, עשויות להזדקק לשירותי חירום רפואיים שניתנים על מנת להציל חיים ובאופן מיידי. בין אם מדובר בתאונה מצערת או במצב רפואי שהסתבך, שירותי חירום וטרינריים זמינים תמיד עבור חיות המחמד שלכם וניתנים ברמה הגבוהה ביותר כחלק בלתי נפרד מהמחויבות למקצוע ולרווחת כל בעלי החיים באשר הם. טיפולי החירום מסופקים ע"י וטרינר תורן כאשר עליו להיות זמין 24/7, שבעה ימים בשבוע ולאורך כל השנה.

מתי כדאי לפנות לשירותי החירום ואילו שירותים ניתן למצוא?

לא אחת אנו עשויים לחוש כי משהו אינו כשורה עם חיית המחמד אך חוששים מלהתחיל תהליך של פניה למרפאה. מסיבה זו וטרינר תורן זמין כל העת על מנת לענות על כל שאלה ולנסות לבצע אבחון מרחוק של הבעיה. במידה ומדובר במצב שאינו סובל דיחוי, אזי הווטרינר עשוי להחליט להגיע למקום המצאה של חיית המחמד, או לזמן את החיה ובעליה בדחיפות למרפאה. בין שירותי החירום הניתנים במרפאה ניתן למצוא:

חדר טיפול נמרץ

טיפול נמרץ וטרינרי מיועד עבור בעלי חיים שמצויים במצב רפואי קשה ומסכן חיים באופן מיידי. שירותי חירום וטרינריים מהסוג הזה מיועדים עבור חיות שנפגעו בתאונות דרכים, נפלו ונחבלו בצורה קשה, שאפו חומרים זרים וסובלים מחנק, הוכשו ע"י נחשים או חיות ארסיות אחרות, במקרי הרעלה, התקפי לב, אירועים מוחיים, קשיי המלטה ועוד. טיפולי חירום אלו כוללים עירוי דם שמסופק ע"י בנק הדם במרפאה, ערכת החייאה, טיפול במצוקה נשימתית, חדר ניתוח מוכן ומאובזר, בדיקות מעבדה, ציוד הדמייה מתקדם לזיהוי מיידי של הבעיה ועוד.

חדרי ניתוח ואשפוז

כאמור, שירותי החירום הווטרינריים מסופקים בנקודות זמן קריטיות עבור חייהם של בעלי החיים שנקלעו לבעיה רפואית קשה. לכן, מרפאת החירום חייבת לתפעל גם חדרי ניתוח ואשפוז ברמה הגבוהה ביותר. על החדרים להיות מאובזרים עם מיטב הציוד אך כמו כן, להיות סטריליים ומוכנים לשימוש מהיר באופן מיידי. כמו כן, יש לקחת בחשבון כי לאחר סיום ההליך על חיות המחמד לעבור תהליך של שיקום, על מנת לחזור בהדרגה להכרה ולתפקוד מלא. לצורך כך מרפאות חירום איכותיות יחזיקו גם חדרי אשפוז ייעודיים, שיפחיתו את החרדה ויעניקו תחושה של בית. יש לציין כי חדרי האשפוז מיועדים גם לשהיית חיות מחמד שמקבלות טיפולים שאינם מוגדרים כטיפולי חירום, כגון נטילת תרופות כימותרפיות וטיפולי שיניים.

בסופו של דבר, שירותי חירום וטרינריים ברמה הגבוהה ביותר עשויים לקבוע במידה משמעותית את סיכויי ההצלחה של הטיפולים ולמעשה, להציל את חיי חיית המחמד האהובה שלכם. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה