יום חמישי, 1 באוקטובר 2015

כירורגיה וטרינרית וחשיבותה

ניתוחים פולשניים הינם חלק מהקשת הרחבה ביותר של הטיפולים המוענקים ע"י מרפאות וטרינריות מקצועיות עבור חיות המחמד שלנו. כירורגיה וטרינרית משתמשת במגוון הציוד הטכנולוגי הקיים כיום בתחום, על מנת לספק מענה הולם למספר רב של תחלואות שאינן יכולות לבוא על פתרונן מבלי להגיע פיזית לאיברים החולים. להלן עיקרי הפרוצדורה שרשאי לבצע וטרינר מקצועי ומומחה. 

חדר הניתוח הווטרינרי

בדומה לחדרי ניתוח בבתי חולים, גם חדרי ניתוח המשמשים לביצוע כירורגיה וטרינרית צריכים להיות סטריליים לחלוטין, נוחים לעבודה ומוכנים לפעולה בכל עת ולכל מקרה חירום. חדר הניתוח הווטרינרי כולל ציוד משוכלל לניטור כגון אק"ג, ניטור רוויית חמצן ועוד, והוא מופרד לחלוטין משאר חדרי הטיפולים על מנת לשמור על הסדר והניקיון הכה נדרשים בו.

סוגי הניתוחים

הטיפולים הכירורגיים הנפוצים ביותר בבעלי חיים הם טיפול בשברים, סירוס ועיקור. הטיפול בשברים מתבצע באמצעות מכשור אורטופדי מתקדם ובדיקות הדמייה להתקנת המקבעים השונים (מסמרים בעיקר) על האזור המתאים ביותר. סירוס ועיקור אף הם ניתוחים חיוניים שתורמים רבות לשמירה על בריאות חיות המחמד ומטפלים בבעיות התנהגות שונות. ניתוחים אלה מוגדרים אף הם כניתוחים פנימיים, למרות מה שמקובל לחשוב. ניתוחים פנימיים נוספים שיבצע וטרינר מומחה הם הסרת גידולים, טיפול בחסימת מעיים, ניתוחי לב, ריאה, ניתוחי עיניים וכמובן – טיפולים דנטאליים פשוטים ומורכבים גם יחד. לניסיונו של הווטרינר חשיבות עליונה בהצלחת הפרוצדורות על הצד הטוב ביותר.

אמצעי העזר והשירותים הנלווים

על מנת שהליכי הכירורגיה יתבצעו על הצד הטוב ביותר, על הווטרינר לקבל מידע לא מועט אודות האיבר הפנימי ומצבו, לדעת בדיוק מהיכן "להיכנס" ומה בדיוק הוא עומד לראות שם. לשם כך עומדים לרשותו מספר רב של אמצעים טכנולוגיים מתקדמים לרבות רנטגן דיגיטלי משוכלל, אק"ג-דופלר, אולטרסאונד, מכשירי אנדוסקופיה (מאפשרים ביצוע ניתוחים פולשניים למחצה!) ועוד.

וכמובן, לאחר הניתוח על חיית המחמד שלנו לעבור אט-אט ממצב של חוסר הכרה להכרה מלאה תוך הגבלות מסוימות הנגזרות מהניתוח הספציפי. בשל כך לא ניתן למצוא מחלקת כירורגיה וטרינרית מקצועית שאינה מתייחסת ברצינות גם לנקודת הזמן שלאחר הניתוחים, וזאת באמצעות חדרי אשפוז מפנקים ומזמינים. בחדרים אלה לא נערכים טיפולים והם משמשים אך ורק למרגוע בתחושה ביתית שמפחיתה מהלחץ וההיסטריה, של חיות המחמד ובעליהן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה