יום ראשון, 19 ביולי 2015

בית חולים וטרינרי - כל אפשרויות הטיפול

בעלי החיים שלנו זקוקים לעזרה רפואית בדיוק כמונו בני האדם, הן בימי שגרה והן במצבי חירום רפואיים. בית חולים וטרינרי הינו מרכז רפואי לכל דבר ועניין ששם למול עיניו את רווחת בעלי החיים וטובתן הבריאותית. בית חולים שכזה מטפל בעשרות מקרים מדי יום ולו כוח האדם המתאים והציוד הרפואי לכל בעיה בה נתקלים בעלי החיים ובעליהם. להלן סקירת כל אפשרויות הטיפול הניתנים במקום.

שירותים הניתנים בבית חולים וטרינרי

בישראל מופעל בית חולים וטרינרי אוניברסיטאי יחיד אך כמובן שאין הוא מטפל בכל הפניות באשר הן וגם אין צורך בכך - מופעלות כיום עשרות קליניקות וטרינריות שפועלות במתכונת של בית חולים עבור בעלי החיים ומספקות מענה לכל צורך רפואי שהוא. בית החולים יכול לתפקד כמרפאה וטרינרית לכל עניין ודבר ולהעניק טיפולי שגרה כגון חיסונים, טיפולי שיניים וכו' אך עיקר עיסוקו באבחון וטיפול של מקרים מורכבים יותר כגון:
  • ביצוע ניתוחים.
  • רפואה פנימית לבעיות כרוניות ואקוטיות.
  • טיפולי שיניים מורכבים.
  • טיפול בבעיות לב, כלי דם, שריר-שלד ונוירולוגיה.
  • מחלקה שיקומית לבעלי חיים לאחר תאונות או מחלות.
  • טיפול במצבי חירום רפואיים (תאונות, אירועים מוחיים).

המומחים שעובדים בבתי החולים הוטרינרים נתקלים לא אחת במקרים מורכבים ביותר כגון בליעת גוף זר, הכשת נחשים ועקרבים, מקרי הרעלה ועוד. בתי החולים מעסיקים את מיטב הוטרינרים ובעיקר כירורגים, בעלי ההסמכה הגבוהה ביותר בווטרינריה, כאלה שמסוגלים לאבחן ולטפל בכל בעיה שצצה.

וטרינר תורן

בית חולים וטרינרי, כמו כל בית חולים אחר, הינו מוסד רפואי שעובד מסביב לשעון. לכן, בכל רגע נתון חייב תמיד להיות נוכח במקום (או מוכן להקפצה מיידית) וטרינר תורן שאמור לתת מענה הולם לכל בעיה שמתעוררת. הווטרינר התורן מבצע אבחון כבר בשיחה הטלפונית הראשונה ולעיתים רבות אף מציל את חיי חיית המחמד בו במקום. כדאי מאוד לדעת כי וטרינרים תורנים הינם מקצועיים ביותר שכן הם מספקים פתרונות רפואיים מידיים עבור כל חיות המחמד על בסיס יומי.

רצוי להתקשר עם מרפאה וטרינרית שמוגדרת כבית חולים לא רק בגלל ההון האנושי במקום אלא גם בגלל היקף השירותים. בית חולים וטרינרי יכלול חדרי אשפוז, חדרי ניתוח, מכשור טכנולוגי מתקדם (אק"ג, רנטגן, מיקרוסקופים משוכללים ועוד) ומעבדה צמודה לבדיקות דם, צואה ושתן. כל אלה חשובים ביותר לשם הטיפול המיטבי בחיות המחמד האהובות שלנו.

קרא עוד על: 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה