יום ראשון, 5 ביולי 2015

וטרינר תורן וחשיבותו

בדיוק כמו בני האדם, גם בעלי החיים עשויים לסבול מפגיעות ומצבים רפואיים שונים, בזמנים שהם מעבר לשעות העבודה המקובלות של המרפאות הוטרינריות. ובדיוק כפי שבני האדם פונים לבית החולים במקרים שכאלו, גם לבעלי החיים יש כתובת מתאימה לכך בדמותו של וטרינר תורן, שקרוי לעיתים רבות ולא בכדי גם "וטרינר חירום". מתי חשב לפנות לווטרינר התורן וכיצד מזהים אחד מקצועי במיוחד? להלן כל המידע.

וטרינר תורן - הגדרה מקצועית

מרפאה וטרינרית שמציעה שירותי וטרינר תורן מתחייבת למעשה לזמינות מלאה בטלפון 24/7. אותו וטרינר, מחויב לתורנות זו ועונה לכל שיחות הטלפון הנכנסות. בעת השיחה הווטרינר יתשאל את הפונה ויבצע מעין אבחון מרחוק על מנת להבין האם קיים צורך בהול בהגעה למרפאה או האם הדבר סובל דיחוי. הווטרינר התורן משמש למעשה כ- "רופא חדר מיון" בהקבלה האנושית ועל כן מדובר במומחה שיכול לטפל במגוון הרחב ביותר של המצבים והבעיות הרפואיות גם כאשר מופעל עליו לחץ רב.

מתי חשוב לפנות לווטרינר תורן?

הפנייה לווטרינר התורן מתבצעת כאשר הטיפול בחיית המחמד אינו סובל דיחוי, במקרים מסכני חיים ואחרים. ניתן למצוא קשת רחבה ביותר של מקרים רפואיים שמחייבים טיפול דחוף בחיות המחמד שלנו:
  •  עקיצות דבורים ומעופפים אחרים.
  • פגיעה בתאונת דרכים או בקרב עם בעל חיים אחר (נשיכות שריטות).
  • כאבי שיניים או כאבים אחרים לא מוסברים.
  • אפטיה של בעל החיים המלווה בחוסר רצון לשתות או לאכול.
  • תופעות נוספות שאינן מוסברות – צליעה פתאומית, בעיות ראייה.
  • התדרדרות מצב כשברקע מחלה קיימת.
  • ועוד.

חשיבות הציוד במרפאת החירום

מרפאה וטרינרית שמציעה שירותי חירום ומענה תורני לטלפונים ופניות חייבת להיות מצוידת עם מיטב המכשור על מנת לספק מענה הולם לכל הפניות. מעבדה ניידת, חדר ניתוח, ציוד החייאה, מכשירי הדמיה ועוד, כל אלו חשובים ביותר לטיפולי חירום, אבחון ומתן ההמלצות בשחרור. בנוסף, חשוב מאוד לבחור וטרינר תורן הקרוב למקום מגוריכם, בעל מרפאה ניידת מאובזרת ובעל ניסיון רב בתחום הטיפול בבעל החיים שלכם. זכרו, שירות זה מציל חיים וגם מפחית מהחרדה בזמינות טלפונית ופיזית מלאה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה