יום שני, 31 באוגוסט 2015

בדיקת אולטרסאונד על ידי וטרינר מומחה

הרפואה הוטרינרית משתמשת ב- "כלי עבודה" רבים הנלקחים מתחום הרפואה הקונבנציונלית ובעיקר בדיקות ההדמיה, כגון האולטרסאונד. זוהי אופציה מעולה שיכולה לעזור רבות באבחון מחלות אצל חיות המחמד שלכם ואף להציל את חייהם. זהו המקום ללמוד מעט יותר כיצד וטרינר מקצועי שמחזיק את המכשיר משתמש בו לטובת בעלי החיים שנמצאים תחת אחריותו המקצועית.

מהו האולטרסאונד?

אולטרסאונד הינו מכשיר שפולט גלי קול ורושם את האותות המוחזרים אליו. האותות מתורגמים באמצעות תוכנת מחשב וע"י כך מוצגים באופן ויזואלי על גבי מסך ברזולוציה גבוהה. מכשיר האולטרסאונד, בשונה מבדיקות ההדמיה האחרות (CT, MRI וכו'), אינו פולט קרינה מסוכנת ולכן ניתן להשתמש בו ללא צורך בחדרים מבודדים וברוב המקרים אין צורך בהכנות מיוחדות לקראת הבדיקה. וטרינר עשוי להחזיק מכשיר אולטרסאונד קבוע בקליניקה ו/או מכשיר נייד אותו ניתן לשאת בקלות לבית הלקוח או למקום הימצאו של בעל החיים המסויים.

מתי משתמשים באולטרסאונד וטרינרי?

מכשיר האולטרסאונד יעיל ביותר לבדיקת איברי גוף רבים אך לא כאלו המלאים בחללי אוויר (כגון הקיבה) או עצמות. כן ניתן לבחון את האיברים הבאים : מוח, רחם, כיס המרה, בלוטת התריס, לב, איברי מין פנימיים, ערמונית, אשכים, כליות, כבד ועוד. באמצעות התמונה המתקבלת ניתן למצוא עיוותים בפני השטח של הרקמה ושינויים בזרימת הדם (בדיקת דופלר ואקו לב למשל) ואף לעקוב אחר הריון או סיבוכי הריון של חיית המחמד. וטרינר מומחה שלו ניסיון רב בעבודה עם כלי הדמיה מסוגל לבצע אבחנה מהירה יותר של ממאירויות באמצעות הטכניקה הקרויה FNA fine needle) aspiration), כאשר מחט דקה מוחדרת אל האיבר הנחשד כחולה תוך שאיבה הדגימה בצורה מדויקת ע"פ מה שנראה דרך מסך המחשב. לאחר לקיחת הדגימה היא מועברת למעבדה לביצוע ביופסיה שתנבא בסבירות גבוהה האם מדובר בגידול ממאיר או שפיר, אם בכלל. במקרים אחרים, כאשר הווטרינר יוצא לזירת תאונה, מכשיר האולטרסאונד הנייד יכול לעזור לו לעלות על הנקודות בהן מתרחשים דימומים פנימיים ולבצע טיפול מושכל ללא חתכים מיותרים.

אין ספק כי קיומו של מכשיר אולטרסאונד במרפאתו של הווטרינר, יתרום רבות לאיכות השירות ולמגוון הטיפולים המוצעים במקום.

קראו עוד על:
וטרינר - דגשי בחירה עיקריים
איך למצוא את הוטרינר הטוב ביותר לטפל בחיית המחמד שלך?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה