יום רביעי, 5 באוגוסט 2015

וטרינר ובדיקות אנדוסקופיה

בתחום הרפואה הוטרינרית והרפואה בכלל, ישנה חשיבות גדולה לביצוע בדיקות והענקת טיפולים שאינם פולשניים במקום ניתוחים מורכבים. אנדוסקופיה הינה שיטה שאינה פולשנית שמאפשרת התבוננות ישירה לפני השטח של איברים שונים, תוך כניסה דרך חללי הגוף של חיית המחמד ללא ביצוע חיתוך. וטרינר שמשתמש בשיטות אנדוסקופיות מסוגל לתת מענה למגוון רחב של בעיות ותחלואות בצורה זריזה ומקצועית ביותר. להלן עיקרי התהליך.

מהי אנדוסקופיה?

אנדוסקופיה היא שם כללי למגוון רחב של בדיקות המבוצעות באמצעות מכשיר שקרוי אנדוסקופ, המורכב מצינור גמיש ובקצהו מצלמת וידאו זעירה. מטרת האנדוסקופ היא לבצע צילום ויזואלי של פנים הגוף וע"י כך יכול הווטרינר לקבל תמונה ברורה של המתרחש ללא ביצוע בדיקות עקיפות. האנדוסקופ מוחדר לגוף דרך אחד מהפתחים ללא ביצוע חיתוכים כלשהם, ועל כן השיטה כולה מוגדרת כ- "זעיר פולשנית" ומועדפת על ידי וטרינרים רבים. יש לציין כי וטרינר המחזיק ציוד אנדוסקופי צריך להיות ערוך גם לביצוע הרדמה מלאה בבעלי החיים המטופלים ולכן עליו להחזיק גם חדר הרדמה ומכשירי ניטור כגון אק"ג.

מה בודקים באמצעות האנדוסקופ?

הווטרינר נעזר בבדיקות אנדוסקופיה על מנת לסרוק איברים שונים מבחינה חיצונית ובהתאם למקום ההחדרה של האנדוסקופ. באמצעות הבדיקה ניתן לסקור את תעלות הנשימה וחלל בית החזה, מערכת העיכול העליונה והתחתונה, חלל הבטן, המפרקים (דרך חתך בעור), מערכות המין והשתן של חיית המחמד. השיטה מאפשרת ביצוע אבחון מדויק של מחלות שונות באמצעות צילומי וידאו איכותיים, לרבות דלקות, זיהומים, גילוי ממאירויות ועוד. ישנם אנדוסקופים המציעים צילום ויזואלי בלבד ואחרים הכוללים אמצעי חיתוך והלחמה המאפשרים ביצוע טיפולים בו במקום (ובכך להימנע מניתוח) כמו גם לקחת דגימות לביופסיה ואף לשלוף גופים זרים, תופעה שכיחה ביותר בחיות המחמד הביתיות שיודעות תמיד להסתבך בצרות. הידעתם? בדיקה אנדוסקופית מהווה את אחת הדרכים הטובות ביותר לגילוי תולעת הפארק שללא טיפול נאות עשויה לגרום לפגיעות קשות ואף למוות בכלבים. בדיקה יעילה זו עשויה להציל חיים ולמנוע סבל מיותר!

חשוב מאוד להתקשר עם וטרינר שמציע את כל הבדיקות הוטרינריות כולל אנדוסקופיה תחת קורת גג אחת, וע"י כך ליהנות מטיפולי שגרה, חירום או טיפול בבעיות מיוחדות מבלי להתרוצץ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה